Vi har lansert nye websider på engelsk. Welcome to our new website frontkom.com!
Inbound marketing
En bedre måte å skape vekst og konkurransekraft på
center body full-width invert-text
Tradisjonell utgående markedsføring er ikke så effektiv som tidligere. Den oppfattes ofte som irrelevant, uinteressant - og rett og slett masete.
94%
hopper over TV-reklamen
94%
melder seg av e-postlister
27%
av direktemeldinger åpnes aldri
50%
har reservert seg mot telefonsalg
Derfor har de mest suksessfulle bedriftene gjort et grunnleggende skifte i måten de når ut til sine målgrupper. Prinsippet kalles gjerne inbound marketing, eller inviterende markedsføring.
Inviterende markedsføring gjør at du inviterer kunden inn til deg, ved å lage innhold som gjør at du gjør deg selv relevant i kundens kjøpsprosess. Dette i kontrast til at du inviterer deg selv inn til kunden, for eksempel ved å ringe og mase.
Slik tiltrekker du og beholder kunder ved å bygge tillit og gi verdi til kunden fra første stund.
Bli funnet - i stedet for å finne
Tiltrekk - i stedet for å avbryte
Hjelp - i stedet for å konkurrere
Forstå - i stedet for å forklare
Begeistre - i stedet for å mase
Fokuser på kundens behov - fremfor deg selv
Treff riktig person med riktig innhold til riktig tid.
Bommer du på bare én av disse, blir du oppfattet som irrelevant.
Målet ditt er å bli en del av samtalen kunden har med seg selv.

Riktig verktøy for jobben
For suksessfull inviterende markedsføring trenger du ikke bare å forstå filosofien, du trenger også en plattform som er designet for formålet. Plattformen må:
-
Være bygget opp rundt dine kunder og leads så det blir lettere å gi dem relevant innhold (CRM)
-
Gjøre det enkelt å følge en innholdsstrategi
-
Gjøre det enkelt å tracke skjemaer og innsendinger
-
Gjøre det enkelt å lage spesialtilpassede kampanjer
-
Ha innebyggede verktøy som innsikt om hvilke kampanjer som fungerer og ikke fungerer
-
Gjøre det enkelt å integrere markedsføringen din med sosiale medier
-
Gjøre det enkelt å lage skreddersydd e-post automatisering for dine ulike kundesegmenter
Etter å ha testet mange verktøy landet vi på Hubspot, et solid produkt for prosjekter som har stort fokus på inviterende markedsføring
Derfor har vi også blitt Hubspot partner, og kan hjelpe deg med alle aspekter innen Hubspot, inkludert design, maler og innholdsstruktur.
Ta kontakt for en samtale om hvordan vi kan hjelpe deg med Inviterende markedsføring generelt, og Hubspot spesielt.

Vi kan hjelpe deg med
Strategi
Basert på organisasjonens verdigrunnlag og knyttet til konkrete målVerktøy
Verktøy som passer din strategi og budsjett bestUtvikling
Høy kompetanse på utvikling og prosjekledelse